دفاع از انبارها و گمرک های خرمشهر بر عهده نیروی هوایی بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
  پایگاه مردمی ارتش:خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش این نیرو در عملیات بیت المقدس گفت: دفاع از انبارها و گمرک های خرمشهر بر عهده خلبانان نیروی هوایی بود.

امیرسرتیپ دوم سیاوش مشیری خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات های مختلف جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: عملکرد نیروی هوایی در عملیات طریق القدس انتقال نیروهای تازه نفس از شرق به اهواز و امیدیه بود که همزمان با چند فروند هواپیمای 747 انتقال نیروها انجام می شد ، این امر موجب بالا رفتن روحیه رزمندگان شد تا جایی که نیروها دوست نداشتند منطقه را ترک کنند.

 امیر مشیری با اشاره به موفقیت دو عملیات بیت المقدس و فتح المبین گفت: عملیات فتح المبین در خور شان یک کشور اسلامی بود و عظمت آن جهان را خیره کرد و عملیات بیت المقدس تودهنی قوی به صدام زد.
 
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: خرمشهر تا آنجا برای دشمن اهمیت داشت که صدام اعلام کرده بود در صورت فتح خرمشهر کلید بصره را می دهد که این حرف یاوه گویی بود.
 
امیر مشیری گفت: فاصله زیادی میان عملیات فتح المبین و بیت المقدس نبود و قبل از فتح المبین در عملیات طریق القدس، بوستان و سوسنگرد حضور داشتیم و  نیروها با منطقه آشنایی داشتند .
 
وی با اشاره به یکی از وظایف نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس گفت: در حین این عملیات از ما خواسته بودند اجازه ندهیم دشمن انبارها و گمرک را خالی و وسایل را به غارت ببرد و سد کردن نیروهای دشمن اگرچه سخت و دشوار بود اما نیروها با نشاط خدمت فرماندهانی چون شهید خضرایی، دوران و یاسینی می رسیدند و برای گرفتن ماموریت ها از یکدیگر سبقت می گرفتند که این شرایط خاطره شیرینی برای ما بود.
 
امیر مشیری تصریح کرد: خدا را شکر می کردیم که چطور ورق برگشت چرا که در زمان اشغال شهر احساس سر شکستگی می کردیم اما با پیروزی های پی در پی و آمادگی نیروها احساس غرور داشتیم.
 
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با معرفی مهمترین عامل پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس گفت: وحدت فرماندهی از سوی امام راحل نقش بسزایی در موفقیت ما در عملیات بیت المقدس داشت و بعد از آن نیز با افتتاح قرار گاه مرکزی خاتم(ص) تحقق آرمان های انقلاب پیگیری شد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا